Wednesday, October 31, 2007

SAW

Den första delen i en tillsynes lång serie. Den smarta handlingen med sin känsla av hopplöshet och den råa tonen tog jag till mig direkt. "Äntligen något nytt", tänkte jag efter att ha sett den första gången och även de två uppföljarna som följde har hållit hög klass.
Filmen blev en stor succé och därför var det väl inte helt oväntat att uppföljare skulle dyka upp, och den här filmserien är en sådan där det gärna får komma en hel drös uppföljare för min del. Handlingen är egentligen väldigt simpel samtidigt som den är komplex och vrider och skruvar på sig i alla möjliga oväntade riktningar.
Två fastkedjade män i en tom skitig lokal, de tvingas klura ut hur de ska kunna ta sig därifrån innan tiden rinner ut.
Jaha det var handlingen i stort, mer går jag inte in på den utan det är upp till er att se filmen själva.

No comments: