Monday, October 8, 2007

The Hills Have Eyes 2

Nu är inte det här nyinspelningen eller vad man ska kalla den för utan detta är Wes Craven's uppföljare till sin egna "The Hills Have Eyes"
Den här filmen har ju överlag fått riktigt mycket ris överallt så mina förhoppningar var inte direkt höga när jag matade dvdspelaren med den här skivan. Det var inte mycket att hurra för det här, tyvärr.
Jag fick se filmen i två omgångar för vid första försöket stängde jag av efter 40 minuter och det är inte ofta jag gör det, men den här filmen fick mig att tappa intresset ganska fort. Det bästa, eller mest minnesvärda, med filmen var att musiken gjorts av Harry Manfredini mannen bakom Friday the 13th musiken. Det kändes nästan ibland som om han tagit den musiken och bara ändrat tonart lite här och där, rena F13 vibbar ibland och det var väl det bästa med The Hills Have Eyes Part II.
Men se den gärna själv ifall du inte gjort det redan för vem vet det måste ju finnas någon därute som faktiskt uppskattar den här soppan.

No comments: