Sunday, October 21, 2007

The Hills Have Eyes 2 -2007-

Inte att förväxla med Wes Cravens version från 1984 som också finns omskriven här på bloggen. Det här är en betydligt bättre film än Craven's egna del 2 som var ett rejält bottennapp. Storyn är inte mycket att diskutera, en grupp människor blir attackerade mitt ute i öknen av ett gäng mutanter som dessutom är kannibaler. Handlingen är snarlik föregångarens för er som sett den. Även i den här delen får man en del hyfsad gore till livs, det skvätter blod åt alla håll, kroppsdelar flyger och mutanterna är ordentligt våldsamma i sina attacker.
Första gången jag såg den här filmen kände jag mig ganska besviken eftersom jag hade hoppats på att den skulle hålla samma höga klass som den första delen, men efter att ha sett den ett par gånger ser jag andra kvalitéer i filmen. Det finns en del svart humor i den och även om skådespelet inte är lika bra här så är den ganska kul mellan allt blod och våld. Ja, våldsamt är det och det är väl det som är filmens starkaste kort för utan alla splattriga blodiga effekter så skulle den här historien kännas ännu plattare och dum, men som det är nu trivs jag ganska bra bland de blodtörstiga mutanterna.

No comments: