Thursday, October 11, 2007

Planet Terror

Robert Rodriguez bidrag i hans och Quentin Tarantino's Grindhouse serie. Den här filmen var milt uttryckt en riktig action/skräck stänkare. Till skillnad från Tarantino's film i serien "Death Proof" så höll den här delen ett makalöst tempo från början till slut. Allt med filmen är rejält "over the top" och det snålas verkligen inte på blodskvättandet eller mängden gore i de scener som kräver det och det vimlar av sådana scener, så alla "gorehounds" lär vara nöjda efter att sluttexterna rullat klart.
Bra val av skådespelare hjäpte till att göra detta till en skön filmupplevelse och även i de minsta rollerna får man ett par överraskningar.
Hela konceptet att göra en ny film och att få den att se gammal och sliten ut i sann grindhouse anda tycker jag är en genialisk idé och ibland glömmer man faktiskt bort att det är en nyproducerad film man ser på. Jag har inget att klaga på när det gäller Planet Terror, jag älskade hela upplevelsen och jag kände mig totalt tillfredsställd när den var slut. Helt klart en sevärd film som inte kommer att samla damm i min dvd-hylla, den discen kommer garanterat att få åka dvd-släde ofta ett tag framöver i min maskin.


No comments: