Tuesday, October 9, 2007

The Toothfairy

Det här är den andra filmen jag sett som handlar om "Tandfén", den första var Darkness Falls som kom för några år sedan. Den var inte så lysande så när jag startade den här filmen hoppades jag att få en bättre upplevelse. Och till min glädje är den här rysaren bättre.Storyn är i stort sett den samma, tandfén vill åt din tappade tand och när hon fått den dör du krångligare än så behöver det inte vara.
Filmen utvecklas till att vara mer en slasherhistoria än någonting annat och det passar mig perfekt. Även om det här är en såkallad DTV (direkt till video) rulle så ser den ganska "dyr" ut. Skådespelarna funkar och effekterna är helt ok.
Ibland när man ser en film så är det svårt att peka ut varför man gillar den, oftast sitter det i känslan man får när man ser den, det är någonting som "klickar" och känns rätt helt enkelt.
Jag tycker att The Toothfairy är en bra film med ett par goa killz och en skön känsla som jag tycker påminner en del om den gamla klassikern "Superstition". Om jag ska klaga på något så hade det varit trevligt med lite mer tandfé action, alltså att häxan själv hade fått lite mer speltid. Som det är nu så dyker hon mest upp när det är dags för någon av rollfigurerna att dö. Men som tur är dör de ganska snyggt ;-).

No comments: