Saturday, November 3, 2007

Return to house on haunted hill

En uppföljare till den hyfsat framgångsrika första filmen "House on haunted hill" som kom ut 1999. Det här är nog inte den bästa uppföljaren jag sett. Handlingen är i tunnaste laget och det gamla mentalsjukhuset där filmer utspelar sig är inte lika skrämmande läbbigt som i första filmen. Men det uppvägs av ett par riktigt sköna kills som känns uppfriskande plus en kort men nog så bra lesbisk scen (jodå du läste rätt) finns där också.
Filmen släpptes unrated i USA direkt på dvd och det är samma version som vi får se här i sverige. Om man vill få ut mer av filmen så rekommenderar jag att man köper den på Blue-ray formatet då hela filmen blir en interaktiv händelse där man själv genom vissa alternativ kan påverka handlingen, lite som ett tv-spel fast det är en spelfilm. Ett vad jag vet nytt grepp som säkert kan locka någon. Själv har jag inte sett den versionen men jag föredrar nog mina filmer som just spelfilmer och inget annat.

No comments: