Thursday, November 8, 2007

Eyes of Crystal

En av de bättre "Giallo-filmerna" på senare år som inte är regisserad av Dario Argento. Tät spänning, gissningsleken om mördarens identitet, snyggt utförda mord. Ja det mesta som i mina ögon gör en historia till en bra Giallo finns här. Jag hade hyfsat höga förväntningar efter att ha hört en hel del bra kritik om filmen innan jag såg den och då brukar det oftast sluta med ett platt fall, men inte den här gången. Alla förväntningar jag hade uppfylldes och "Eyes of Crystal" placerade sig direkt på min topplista av favoritfilmer, vilken för övrigt är ganska så lång men ändå bra att lyckas placera sig där tycker jag.
Snyggt foto, bra skådespel och en sjuhelvetes spänning gör detta till en måste-film. Jag tror inte att någon blir besviken på den här kanonfilmen. Är man ovan vid att se filmer som inte är hollywood-producerade så kanske det här är en bra inkörsport till att vidga sin filmsmak. Kan inte sluta ordbajsa om hur bra filmen är så jag måste väl runda av med att bara rekommendera er att se den. Så gör det nu och kom gärna in här och kommentera vad ni tyckte om den.

No comments: