Sunday, February 17, 2008

Black X-mas

Långtifrån alla filmer man ser är bra, en del är mindre bra och i en del sällsynta fall är filmen man just sett så usel att ögonen tåras när man tänker på allt annat man kunde gjort under 90 minuter.
Black X-mas är en sådan film. Detta är ytterligare en i raden av alla dessa remakes som poppar upp med jämna mellanrum. Iblkand blir de lyckade men i det här fallet misslyckas filmmakarna med precis allt. Försöket att få till en engagerande story som ska ge oss tittare lite mer bakgrund till filmens mördare känns platt och bara korkat. Skådespelarna i den här typen av film behöver inte alltid vara oscars-kandidater men i den här soppan är alla genomusla, och när även mördaren känns löjlig och bara irriterande försvinner det lilla hopp jag hade om att få se en hyfsad rysare.
Ett par coola mord hjälper inte mycket och varför det står "Unrated" på omslaget är en gåta, antagligen ett försök till att mjölka ett par dollar extra ur filmen på att folk ska köpa den i tron av att få se "over the top" special make-up effekter. Glöm det och glöm att filmen gjorts överhuvudtaget. Men som jag brukar säga så ska inte jag vara den som dömer filmen åt dig, se den själv och få en egen uppfattning. Mina små recensioner är bara till för att få vädra mina personliga åsikter om respektive film.

No comments: