Tuesday, April 14, 2009

All the boys love Mandy Lane

All the boys love Mandy Lane har funnits ute ett bra tag på dvd, men jag tycker att nu när våren är här och sommaren väntar runt hörnet så passar de här slasherfilmerna utmärkt att se.

Ännu en slasherfilm med tonåringar som avlivas på löpande band, gud va tråkigt, säger kanske ni..? Härligt säger jag som är en stor fan av dessa slasherfilmer. Att de skulla vara trista, tråkiga, total avsaknad av handling eller bara helt fantasilösa. Men det är ju det som lite är grejen med dessa filmer. Ser man en sådan här typ av film har man vissa förväntningar och de inlivas nästan alltid. Tonåringar, sex, en mördare och en liten twist på slutet, svårare än så är det inte.
Och varför krångla till det i onödan.

En av anledningarna till att jag gillar den här filmen är att i alla fall jag fastnade för karaktärerna, unga relativt okända förmågor på alla platser, såväl bakom som framför kameran. Känslan över filmen är också bra, lugnt på ytan men man anar hela tiden att det inte står rätt till, ett krypande, smygande obehag innan helvetet brakar löst.

Allt har gjorts inom den här genren när det gäller den lilla slutknorren(twisten på slutet)och här har man försökt sig på en variant som inte lär överraska den vane filmtittaren, men som ändå känns helt ok.
Förbaskat snygg är filmen också, med tanke på den relativt blygsamma budgeten på 750.000 $.

Ska ni bara se en slasherfilm i sommar så se den här.


2 comments:

Emma said...

Den här filmen måste jag se:)Låter som en film som jag skulle gilla.Tack så mycket för tipset!

Marlene ♥ said...

Har du slutat blogga. Hittade din blogg idag (maj 2010) ochskall gå igenom om det är några filmer som tilltalar mig. Älskar skräck och idag regnar det och jag är ensam hemma med lilla hunden. Tänkte att han och jag skall ha filmdag. har laddat upp med godis till oss båda.
=)